BEZMAKSAS PIEGĀDE VISIEM PASŪTĪJUMIEM. PASŪTĪT TAGAD!

Valūta :

Coldplay, ekrāns un iemīlējies pāris. Internets uzsprāga, bet aizmirsa par…

Created on

Kad mūzika satiekas ar emocijām un kameras ir vērstas uz pūli, dažkārt rodas brīdis, kas uz visiem laikiem ierakstās interneta vēsturē. Tieši tā notika Coldplay jūlija koncertā Gillette Stadium Masačūsetsā, kad viena acumirkļa aina uz lielā ekrāna aizkustināja miljonus cilvēku visā pasaulē. Pietika ar dažām kustībām, pārsteigtu pāri, Chrisa Martina joku un… tīkls uzsprāga.

Taču emociju, minējumu un sensāciju virpulī viegli tika aizmirsts tas, kas Coldplay patiesībā ir svarīgākais — vēstījums, kas jau gadiem pavada viņu koncertturnejas.

 

Satura rādītājs
1. Ievads
2. Coldplay apturēja internetu
3. Internets aizmirsis par galveno
4. Coldplay un eko revolūcija koncertu industrijā
5. Par ko grupai vēl būtu vērts padomāt?
6. Kopsavilkums
7. BUJ

 

Coldplay apturēja internetu

Jūlija koncerts Coldplay Gillette Stadium Masačūsetsā sākotnēji solījās būt kā daudzi citi viņu turnejā — pilns ar gaismām, mūziku, kopdziedāšanu un emocijām, kas paliek atmiņā uz ilgu laiku. Taču šajā vakarā notika kas tāds, ko negaidīja ne grupa, ne publika. Pietika ar vienu kadru uz lielā ekrāna, lai koncerts ieietu vēsturē un burtiski apturētu internetu.

Brīdis, kas mainīja visu

Uzstāšanās laikā stadiona kamera pievērsa uzmanību pārim tribīnēs — Kristin Cabot, personāla vadītājai uzņēmumā Astronomer, un tās izpilddirektoram Andy Byron. Sākumā tas šķita kā parasts „kiss cam” brīdis, kad kamera izvēlas nejaušus cilvēkus no pūļa un aicina viņus uz skūpstu. Taču Cabot un Byron reakcija pārsteidza visus.

Cabot strauji aizsedza seju ar rokām, it kā gribētu pazust, bet Byron acumirklī nolieca galvu, izvairoties no kameras. Publikas pārsteigums bija jūtams, bet tas, kas notika mirkli vēlāk, pārvērta situāciju par globālu virālu.

Chris Martin, Coldplay līderis, savā raksturīgajā manierē mēģināja mazināt spriedzi, pajokojot pūlim:
„Vai nu viņi ir romānā, vai vienkārši ļoti kautrīgi!”
Publika uzliesmoja ar smiekliem un aplausiem, un mirklis, kas bija domāts kā nevainīga izklaide, kļuva par sākumu vienam no lielākajiem interneta skandāliem šogad.

 

Internets aizmirsis par galveno

Nedēļām pēc jūlija koncerta Gillette Stadium pasaule dzīvoja ar vienu ierakstu. Sociālie tīkli plīsa no memēm, komentāriem un sazvērestības teorijām, bet Kristin Cabot un Andy Byron vārdi atkārtojās lielāko portālu virsrakstos. Tas, kas sākās kā nevainīgs „kiss cam” joks, pārtapa par vienu no lielākajām interneta vētrām šogad.

Problēma bija tā, ka šajā mediju kņadā tika palaists garām kas būtisks.
Coldplay — grupa, kas pazīstama ne tikai ar mūziku, bet arī ar īpašu rūpi par vidi — jau gadiem konsekventi īsteno ekoloģisku revolūciju koncertu industrijā. Viņu turneja Music of the Spheres World Tour nav tikai parastu koncertu sērija, bet gan apzināts projekts, kur katrs pasākums ir iespēja celt klimata apziņu.

Kamēr internets apsprieda romānus, šķiršanos un „kiss cam” ētiku, maz kas pamanīja, ka Coldplay cenšas mainīt mūsdienu koncertu seju. Viņu misijas centrā nav skandāli vai sensācijas, bet gan planēta un nākamo paaudžu nākotne.

Kad sensācija aizsedz vēstījumu

Tas, kas notika pēc koncerta, ir klasisks piemērs tam, kā sociālie tīkli spēj pārņemt stāstījumu un pievērst masas uzmanību otršķirīgiem tematiem. Tā vietā, lai runātu par grupas inovācijām, diskusijas koncentrējās uz divu cilvēku privāto dzīvi, kurus kamera nejauši parādīja kadrā.

  • Sociālo tīklu algoritmi izcēla skandālus, memus un klikšķu cienīgus virsrakstus.

  • Ziņu portāli sacentās, kurš pirmais publicēs „jaunus faktus” par Kristin Cabot un Andy Byronu.

  • Fani sprieda komentāros, veidojot analīzes, kas saņēma simtiem tūkstošu atzīmju „patīk”.

Rezultātā vides aizsardzības tēma, kas Coldplay ir viņu koncertturnejas centrālais elements, gandrīz pilnībā pazuda no mediju telpas.

Coldplay — mūzika, emocijas un planēta

Jāatceras, ka Coldplay jau daudzus gadus uzskata savus koncertus par ko vairāk nekā tikai muzikāliem šoviem. Chris Martin un grupa konsekventi iegulda ilgtspējīgā ražošanā un cenšas mazināt savu turneju ietekmi uz dabu. Viņi ievieš inovatīvus tehnoloģiskus risinājumus, popularizē atjaunojamos energoresursus un atbalsta ekoloģiskus projektus visā pasaulē.

Viņu mērķis ir ne tikai sniegt faniem īpašas emocijas, bet arī parādīt, ka mūzikas industrija var darboties atbildīgi un reāli ietekmēt klimatu. Tomēr baumu un sensāciju virpulī šis vēstījums tika gandrīz pilnībā apklusināts.

 

Coldplay un eko revolūcija koncertu industrijā

Kamēr pasaule apspriež skandālus un memus, Coldplay neatlaidīgi dara ko daudz svarīgāku: pārveido, kā izskatās koncertu organizācija visā pasaulē.

Grupa neaprobežojas tikai ar lozungiem vai mārketinga žestiem. Chris Martin un viņa kolēģi ievieš konkrētus tehnoloģiskus un loģistikas risinājumus, kas jau šobrīd kļūst par paraugu citiem māksliniekiem un organizatoriem.

Atjaunojamā enerģija lielā mērogā

Katrs Coldplay koncerts ir milzīgs enerģijas patērētājs. Parasti skatuves, apskaņošana, apgaismojums un vizuālās instalācijas prasa milzīgu daudzumu elektrības. Tomēr Coldplay atrada veidu, kā apvienot šovu ar ekoloģisku atbildību:

  • Atjaunojamie enerģijas avoti – koncerti tiek darbināti ar saules, vēja un kinētiskās enerģijas maisījumu.

  • Enerģijas uzkrāšana – sadarbojoties ar tehnoloģiju uzņēmumiem, Coldplay izmanto īpašas pārstrādātas baterijas, lai uzglabātu iepriekš saražoto enerģiju un samazinātu tradicionālo resursu izmantošanu.

Šī pieeja ļauj būtiski samazināt fosilā kurināmā patēriņu un mazināt CO₂ emisijas turnejas laikā.

Fani ražo enerģiju

Viena no inovatīvākajām idejām, kas izceļ Coldplay citu mākslinieku vidū, ir publikas iesaiste enerģijas radīšanā.

  • Kinētiskās grīdas – īpaši paneļi stadionos pārvērš fanu kustības un dejas elektroenerģijā, kas tieši nonāk skatuves sistēmās.

  • Velosipēdu ģeneratori – koncertos tiek uzstādīti velosipēdi, ar kuriem dalībnieki paši var ražot enerģiju apgaismojumam un skaņas sistēmām.

Tas nav tikai ekoloģisks risinājums, bet arī iesaistošs elements, kas liek publikai kļūt par daļu no visa projekta.

Apgaismojums, LED rokassprādzes un pārstrāde

Coldplay šovi ir slaveni ar iespaidīgām gaismas instalācijām, taču aiz šiem vizuālajiem efektiem slēpjas pārdomāta enerģijas taupīšanas stratēģija:

  • Energoefektīvie LED – visa skatuves gaismošana balstīta uz jaunākajām LED tehnoloģijām, kas būtiski samazina enerģijas patēriņu salīdzinājumā ar tradicionālajām lampām.

  • LED rokassprādžu pārstrāde – fani saņem īpašas gaismas rokassprādzes, kas sinhronizētas ar mūziku. Pēc koncerta Coldplay tās savāc un pārstrādā, lai izmantotu atkārtoti nākamajos pasākumos.

Tādējādi tiek samazināti atkritumi, bet jaunu gadžetu ražošana tiek ierobežota līdz minimumam.

Rezultāti skaitļos: par 59% mazāk CO₂ emisiju

Coldplay ne tikai ievieš ekoloģiskas inovācijas, bet arī rūpīgi mēra to efektivitāti.
Starp turnejām 2016./2017. un pašreizējo turneju 2022.–2024. grupa samazināja CO₂ emisijas par 59% — pārsniedzot pašu sākotnēji izvirzīto mērķi. Tas ir rezultāts, kas iespaido pat nozarē, kur koncertu loģistika rada milzīgu izmešu apjomu.

Transports dabas ritmā

Ceļojumi starp pilsētām un kontinentiem ir viens no lielākajiem izaicinājumiem māksliniekiem pasaules turnejās. Coldplay izvēlējās tīrākus piedziņas avotus:

  • HVO biodegviela – grupa izmanto hidrorafinētu augu eļļu (HVO) aprīkojuma un tehniskā personāla pārvadāšanai. Šī degviela ir ievērojami mazāk emisiju radoša nekā tradicionālā dīzeļdegviela.

  • Partnerība ar DHL un BMW – sadarbojoties ar šiem zīmoliem, transports arvien lielākā mērā tiek nodrošināts ar elektrotransportu un risinājumiem, kas balstīti uz atjaunojamiem energoresursiem.

Zaļa nākotne

Coldplay apzinās, ka pat visekoloģiskākie risinājumi pilnībā neizslēgs koncertu ietekmi uz vidi. Tāpēc grupa regulāri stāda kokus visā pasaulē, lai kompensētu turnejas radītās emisijas. Tas ir viens no lielākajiem kompensācijas projektiem mūzikas industrijas vēsturē.

Coldplay rāda, ka grandiozs muzikāls notikums var būt vienlaikus mākslas un zinātnes svētki. Viņu rīcība ir skaidrs signāls nozarei: iespējams veidot pasaules līmeņa koncertus, vienlaikus rūpējoties par planētu.

 

Par ko grupai vēl varētu padomāt?

Skatoties uz Coldplay mērogu vides aizsardzībā, grūti neaplaudēt. Grupa ne tikai dāvā faniem neaizmirstamas emocijas, bet arī pierāda, ka pasaules turnejas var īstenot ar ekoloģisku atbildību. Viņi ievieš modernas tehnoloģijas, izmanto atjaunojamo enerģiju, samazina emisijas, stāda miljoniem koku un izglīto klausītājus.

Taču pat ar tik iespaidīgiem centieniem vienmēr var izdarīt vairāk. Viens no iespējamajiem attīstības virzieniem — aizstāt daļu koncerta atribūtikas ar produktiem no vēl draudzīgākiem materiāliem. Te uz skatuves iznāk dabīgais korķis.

Dabīgais korķis – materiāls nākotnei

Dabīgais korķis ir pilnībā dabisks, atjaunojams izejmateriāls, ko iegūst no korķozola mizas, galvenokārt Portugālē, Spānijā un Francijas dienvidos. Tā ražošana ir īpaši videi draudzīga, un pats koks netiek nocirsts — tiek noņemts vien ārējais mizas slānis, kas atjaunojas apmēram ik pēc 9 gadiem. Tāpēc dabīgā korķa ieguve ir ilgtspējīga un saudzīga videi.

Svarīgākās dabīgā korķa īpašības:

  • Atjaunojamība – koks dzīvo līdz pat 200 gadiem, un tā mizu var vairākkārt vākt, nekaitējot augam.

  • Vieglums un izturība – tas ir īpaši izturīgs un vienlaikus ļoti viegls, kas ir nozīmīgi transportēšanā.

  • Dabiska bioloģiskā noārdīšanās – dabīgā korķa izstrādājumi nepiesārņo vidi, jo pilnībā noārdās.

  • Siltumizolācija un ūdensizturība – lieliski darbojas dažādos laikapstākļos, tāpēc ir daudzpusīgs materiāls.

  • Zems oglekļa nospiedums – dabīgā korķa ražošanas process rada minimālas CO₂ emisijas salīdzinājumā ar plastmasām.

Gadžeti no dabīgā korķa – ideja ekoloģiskam merčendaizingam

Coldplay koncertos, tāpat kā daudzās citās turnejās, pieejami desmitiem produktu: aproces, atslēgu piekariņi, krūzes, paliktņi, somas un citi koncerta aksesuāri. Daudzi no tiem joprojām tiek ražoti no plastmasas vai citiem grūti pārstrādājamiem materiāliem.

Aizstājot daļu šī sortimenta ar izstrādājumiem no dabīgā korķa, varētu panākt reālus ieguvumus:

  • Eko piekariņi un aproces – viegli, izturīgi un bioloģiski noārdāmi.

  • Paliktņi un koncerta krūzes – lieliska alternatīva plastmasai, kas vienlaikus popularizē videi draudzīgu dzīvesveidu.

  • Somas un mugursomas ar dabīgā korķa elementiem – stilīgi, izturīgi un atbilstoši “eko-luksusa” tendencei.

  • Ierobežotas kolekcionāru sērijas – dabīgā korķa albumu vāki, plakāti vai aksesuāri ar grupas nosaukumu.

Ar šādiem risinājumiem Coldplay ne tikai vēl skaidrāk uzsvērtu savu ekoloģisko vēstījumu, bet arī kļūtu par pionieri merčendaizinga nozarē, popularizējot materiālus ar zemu ietekmi uz vidi.

 

Kopsavilkums

Stāsts no Coldplay koncerta rāda, kā viens nejaušs kadrs var “apstādināt internetu” un uz vairākām dienām dominēt globālajā diskusijā. Video ar “kiss cam”, Kristin Cabot un Andy Byron reakcija, Chrisa Martina joks — tas viss radīja ideālu recepti virālam. Miljoni skatījumu, tūkstošiem mēmu un simti rakstu lika tēmai dzīvot savu dzīvi, izraisot emocijas, komentārus un spekulācijas visā pasaulē.

Problēma tā, ka sensāciju un tīmekļa trokšņa virpulī aizmirām par to, kas patiešām svarīgs. Coldplay daudzus gadus īsteno ekoloģisku revolūciju mūzikas industrijā, pierādot, ka iespējams radīt iespaidīgus šovus, vienlaikus rūpējoties par planētu.

 

FAQ – Dabīgais korķis

1. Kas ir dabīgais korķis?

Dabīgais korķis ir materiāls, ko iegūst no korķozola (Quercus suber) mizas; tas aug galvenokārt Portugālē, Spānijā, Francijas dienvidos un Ziemeļāfrikā. Svarīgākais — koks netiek nocirsts; tiek noņemts tikai ārējais mizas slānis, kas atjaunojas apmēram ik pēc 9–12 gadiem. Tāpēc dabīgā korķa ražošana ir pilnībā atjaunojama un droša videi.

 

2. Kāpēc dabīgais korķis uzskata par ekoloģisku?

Dabīgais korķis ir viens no vides ziņā draudzīgākajiem materiāliem tirgū:

  • Atjaunojams – viens koks var tikt izmantots pat līdz 200 gadiem.

  • Bioloģiski noārdāms – dabīgā korķa izstrādājumi pilnībā noārdās.

  • Zems oglekļa nospiedums – tā ieguve un pārstrāde rada ļoti maz CO₂ emisiju.

  • Atbalsta ekosistēmas – korķozolu meži absorbē lielu daudzumu ogļskābās gāzes un ir daudzu aizsargājamu sugu dzīvotne.

 

3. Kur var izmantot dabīgo korķi?

Dabīgais korķis ir ārkārtīgi daudzpusīgs un piemērots:

  • Koncerta gadžetiem – piemēram, piekariņiem, paliktņiem, aprocēm.

  • Ikdienas aksesuāriem – makiem, somām, telefonu maciņiem.

  • Interjera risinājumiem – grīdas un sienu paneļiem, paklājiņiem, paliktņiem.

  • Tehniskajiem pielietojumiem – piemēram, auto nozarē, aviācijā un sporta industrijā, pateicoties vieglumam un ūdensizturībai.

 

4. Vai dabīgā korķa ieguve kaitē kokiem?

Nē. Tā ir viena no lielākajām dabīgā korķa priekšrocībām. Korķozoli netiek nocirsti — noņem tikai mizu, bet koki paliek neskarti un veido jaunas mizas kārtas gadu desmitiem. Vēl vairāk — mizas noņemšana stimulē kokus aktīvāk absorbēt CO₂, kas palīdz cīņā ar klimata pārmaiņām.


No comment(s)
Write your comments

DROŠUS MAKSĀJUMUS
BEZMAKSAS PIEGĀDE
VISAUGSTĀKĀ KVALITĀTE
APMIERINĀTĪBAS GARANTIJA